12 mars 2008

Statusar

Klockan ringer om, som vanligt, om en sisådär 5 och en halv timme (och mindre lär det bli innan inlägget är över) och jag borde, som vanligt sova, men allt jag vill är att fortsätta skriva. Det är mindre vanligt.

Eller inte egentligen. Viljan har funnits där, inte lusten, inte mer än att kläcka ur sig småsaker som knappt ens haft en chans att bli färdiga, men nu har någonting hänt. Till största delen är det nog ljuset. Jag trodde, i höstas, att vintermörkret inte skulle påverka mig mycket i år, att jag mådde för fint för det. Jag hade uppenbarligen fel. Nu kommer ljuset och lusten att skriva och någonting kort men ordentligt blev slutfört. Ljuset, och Tumblr.

Tumblr är ett fantastiskt verktyg som förtjänar långt inlägg helt i sin egen rätt. Det kommer nog också. Sen, inte nu. Det är svårt att förklara varför i få ord men Tumblr är den där typen av verktyg som med sin blotta utforming ger kreativiteten välbehövliga knuffar i ryggen. Tumblr gjorde, för mig, bloggandet roligt igen.

Driftstatus var aldrig tänkt som permanent, skulle bara vara tillfälligt, nu finns här snart 100 inlägg. Fördelade över en alldeles för lång tidsperiod, dessutom. Nummer 100, då är det dags för någonting.

Nu är det också dags för någonting. Jag hoppas att det är sömn.

2 kommentarer:

  1. Ditt senaste på Bloggywood var guld. Jag vill att du ska veta att du kan ju "Tumbla" även på Bloggywood om det har med film att göra. Jag vill inte att vi ska vara låsta vid ett visst format. Vill du bara posta en bild, citat eller liknande så kör på.

    Vi hörs!

    //Daniel

    SvaraRadera
  2. Vänliga ord, tack.

    Och du fick mig börja tänka på det där med format, det gillar jag. Förhoppningsvis kan det mynna ut i intressanta resultat.

    SvaraRadera

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.