30 juli 2007

Tre gånger CNN

Det är väldigt lugnt här nu, här där jag är, så varför inte passa på att fräscha upp nutidskunskaperna lite. Göra sig aktuell. Gå på CNN. Tre saker där drog mig till kommentarer:

Nummer ett! Två kåta nyhetshelikoptrar kolliderar efter upphetsad bildjakt av biljakt. Fyra döda och polisen säger att mannen i den jagade bilen, skurken i dramat på marken, kan komma att anklagas även för de fyras död. Vad, va? Klart grabben ska betala för dom farligheter han utsatt andra för, men att även sättas ditt för något som snarare borde härledas till bolagschefer och jakten på tittarsiffror, annonser, känns både fel och väldigt, väldigt farligt.

Nummer två! Det här artikeln, om en morfar som dör på grund av polisingripandet (och nej, jag tror inte polisen gjorde fel här, det är inte vad den här kommentaren handlar om) är som hämtad från en film. Eller TV-serie. När verkligheten öveträffar dikten. Varför händet sådant här, fortfarande, nu? Ett modernt indistriland av idag borde inte vara fast i 1600-talsfasoner. Att landet inte existerade på 1600-talet är ingen ursäkt.

Nummer tre! Och så är det någon republikan (jodå, jag känner faktiskt igen hans namn, mest för att jag följer The Daily Show) som förutspår att Hillary Clinton och Barack Obama kommer stå som demokraternas kandidater nästa val, med Hillary till presidentposten och Barack som hennes vice, och även om jag inte på nåt sätt är övertygad om att det blir så eller huruvida de kan vinna (eller om de vore bra för USA och världen), inser jag att såväl nominering som vinst faktiskt är en möjlighet. Vilket är häftigt. Kvinnlig president och svart vicepresident, det skulle dessutom reta så många att bara hälften vore underhållande.

Klart slut, varulvstjut.

5 kommentarer:

  1. Jag väntar bara på den dagen då en svart transexuell "kvinna" blir president i USA.

    SvaraRadera
  2. Jag tvivlar väldigt mycket på möjligheten i Clinton/Obama. De slåss just nu till större delen om samma väljare. De behöver båda president eller vicepresidentkandidater som kan hjälpa dem vinna i södern.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte tanken på Hillary som presidentkandidat. Kvinnan vill censurera alldeles för många saker som jag är förtjust i.

    SvaraRadera
  4. kalle: Nej, jag är med dig där. Det som slog mig mest var att möjligheten faktiskt finns nu, och att den inte (även om nicklas invändning är logisk) känns omöjlig.

    Nu blir jag nyfiken på vart Obama står ifråga om censur.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte hört något om Obama i samband med censur, vilket är rätt positivt. Han kan ligga lågt i och för sig, men jag tror inte det.

    Hur som helst, så länge inte Giuliani vinner så är det i rätt riktning.

    SvaraRadera

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.