3 september 2007

Nästan som sur mjölk

Om att operatörer kan tvingas säga upp fildelare tycker jag saker, men Hanna och Johanna tycker ungefär samma saker och säger det bättre, så jag länkar istället. Lättja? Nej, effektivitet och väldigt bloggigt.

Själv plockar jag fram, från samma artikel, det här citatet...
Tanken på en "bredbandsavgift" avfärdas bestämt i utredningen. En sådan skulle innebära kassettersättning eller införande av tvångslicens. Innehavarna av upphovsrätten skulle förlora sin möjlighet att konkurrera på kommersiella villkor.

... och undrar stilla om Cecilia Renfors tänker avskaffande av kassettavgiften också. Det kanske hon redan gör, vad vet jag, men det känns inte som någonting man brukar höra om från makthavar håll, det där om kassetter och konkurrens, vill säga.

Och som tillägg vill jag lägga till, hur oerhört irriterande det är när upphovsmän(kvinnor/personer) och upphovsrättsinnehavare blandas hej vilt. För båda behöver inte vara samma sak, och jag stödjer hellre helhjärtat den förstnämnda, framför allt när den sistnämnda är Stort Bolag som mer än gärna tar för mycket pengar som borde gått till den förstnämnda.

Ja. Det var bara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.