2 juli 2007

Per-Håkans starka vilja

Att Per Gessles En händig man har mycket att tacka Ted Gärdestad för är skåpmat nu (även om jag ändrat mig, det är på ett bra sätt nu), men det har fått mig tänka, jag undrar vad Kenneth kunnat ta sig för med samma melodi. Kenneth som i Teds bror och ständige textförfattare till Teds melodier, för alla obildade tölpar och tulipaner därute.

Överhuvudtaget önskar jag Per var mer samarbetsvillig av sig. En av de bästa visor han spottat ur sig, Småstad, är ett gyllene samarbete mellan honom och Mats M.P. Persson. Och jag har flera gånger drömt om vad han och likaledes viljestarka Nisse Hellberg - dom har ju ändå arbetat ihop - skulle kunna hitta på tillsammans.

Önskedrömmar.

Den här texten tog någonstans mellan En händig man och När Karolina kom från skivan En händig man, på en buss mellan Alvesta och Växjö, att skapa ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.