18 oktober 2006

Veranda för en tenor

två tenorer
Jag har bara sett Veranda för en tenor, på VHS, runt 1998-99 nån gång då den måste varit en relativt nysläppt hyrfilm. Kommer inte ihåg för mycket av filmen, mer än hur tagen jag blev, på ett sätt som sällan sker. Stark historia med två av bästa skådespelare gamla svedala har att erbjuda - Krister Henriksson och Johan H:son Kjellgren (vad hittar förresten han på nuförtiden, det har varit oförskämt tyst om honom sen han lämnade Freja).

Det har varit hög tid att återupptäcka verandan, och mina känslor för filmen, länge nu. SVT visar den ikväll, jag har som bekant svårt att passa TV-tider (precis som alla andra sorters tider) men ska försöka göra ett undantag den här gången.

SVT2, 21:35.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.