2 mars 2008

Inget bajs, Beck!

Mitt inköp under bokrean har så här långt sträckt sig till 10 romaner om brott, för 159 svenska bagare. Jag har läst de flesta innan men inte alla och absolut inte i rätt ordning, så en kronologisk omläsning kan bli aktuell. Frågan är vem jag ska försteställa mig som Martin Beck nu. Gösta Ekman känns närmast, han gjorde det förbannat bra och passar böckernas beskrivning. Fast får jag välja själv, väljer jag helst Carl-Gustaf Lindstedt. Däremot skulle jag aldrig välja Sunes pappa, vem det än var han spelade så var det inte Martin Beck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.