10 september 2007

Allt du alltid velat veta om arraksbollar och biobesök men varit rädd för att fråga om

Nu finns det en nästan oberoende undersökning som visar att om arraksbollar är ditt val av tilltugg vid biografbesök, då går det åt i genomsnitt tre dylika per timme film. Det betyder att en två timmar lång film kräver 6 stycken arraksbollar. Det betyder att en film på 1½ timme behöver 4½. Det är upp till besökaren om denne väljer dela på en boll med kniv innan eller bita av halva vid lägligt tillfälle, även om variant nummer ett rekommenderas. Det är upp till besökaren om denne när en film kräver mer avancerad uträkning, som till exempel 1:20 eller 1:50, om denne väljer att dela en arraksboll exakt eller avrunda till närmaste halvtimme, men även här rekommenderas variant nummer ett. Det bör tilläggas att olika skolor är olika strikta med den valfrihet jag nämner här, och fundamentalistiska arraksivrare tillåter naturligtvis inga som helst avvikelser från exakta uppdelningar av bollarna.

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

  1. Min arraks tog slut i måndags kväll och min mage tycker fortfarande inte om mig.

    SvaraRadera

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.