30 oktober 2006

Om att skriva här och där

Kanske för några dagar sedan eller så, då sa caffeineaddict något om att han inte behövde en blogg, för han berättar ändå allt på BF. Och jag inser hur mycket det stämmer på mig, det är inte konstigt om det blir mindre här, eftersom jag får ur mig allt där.

Med allt menar jag mer än jag någonsin skrivit här eller på den tiden bloggar kallades dagbok på nätet och det känns som alldeles förbaskat länge sen nu. Trots att forumet är helt öppet, alla kan läsa, och antagligen fler som läser där än här. Men jag känner dom, ett flertal i alla fall, och det är vänner som gör det lätt för en att öppna, det är en sådan stämning på stället. Ibland är det inte bra, ibland öppnar man upp sig för slag, men det handlar om tidigare erfarenhet och i det här fallet, på BF, ångrar jag ingenting.

Jag mår bättre nu än förr och gissningsvis är det här en stor bidragande orsak till det. Någon dag borde jag skriva mer om forumet, det finns säkert folk som frågar sig hur tusan ett ställe som kretsar kring en ung blond kvinna som jagar vampyrer kan ge mig vad jag pratar om och det är svårt att förklara med en mening eller två men jag förstår skepsismen. Ni får lita på mig, ni som inte är där.

Ibland funderar jag på att bli mer öppen här också, fast aldrig lika mycket som på BF. Det skulle kännas konstigt, och fel, och eventuellt rätt jäkla oattraktivt för den tillfällige besökaren.

4 kommentarer:

  1. Nu kan jag bara tala för min egen del, men överlappet om vad jag skriver om på bloggen och på Forumet är riktigt litet. De fyller två helt olika funktioner, ungefär som att se på film och läsa en bok.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har märkt det. Jag har lite svårt för att dela på det där, i stort sett allt hamnar numera på forumet. Eller numera. Det har det gjort ett bra tag. Kanske en effekt av att inte hållit igång bloggen, eller så är bloggens nergång en effekt av mer forumskrivande.

    Hm.

    SvaraRadera
  3. Hear hear. Jag brukade skriva dagbok nästan varje dag föriut, så där bara för mig själv du vet. Det slutade nä jag joinade BF. Synd tycker jag faltiskt menman orlkar liksom inte... Och jag är oxå MYCET mer öppen åp BF än i bloggen. Tror jag i alla fall. Hmm... jo de e jag nog.

    SvaraRadera

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.