8 oktober 2006

Inte lika delikat

Jag har, som synes, lekt med dagligt postande av mina senaste del.icio.us-fynd. För jag lockads av tanken på automatiska uppdateringar. Bara det att det blev inte så jäkla automatiskt. Del.icio.us har inget inbyggt stöd för att posta till Blogger på det här sättet, och använder jag någon av "RSS till epost"-tjänsterna (som R-Mail eller Feedburners inbyggda) får man med bland annat länkar för att sluta prenumerera som måste redigeras bort innan postning.

Så jag lägger av med det där tills jag byter plattform. Eller Blogger får stöd. Vilket som nu kommer först.

Tills dess får helt enkelt dom fem senaste länkarna på mitt del.icio.us uppdateras här på högersidan. Med hjälp av RSS-flöde och en av Blogger Betas widgetar (dom kallar det visserligen "Page Elements", men principen är densamma, och det finns säkert ett ännu bättre ord på svenska). Inte samma sak, men det fungerar.

3 kommentarer:

  1. Stödjer inte del.icio.us "daily blog posting"-funktion blogger?

    SvaraRadera
  2. Nope, det är den funktionen i menar i första stycket och fungerar varken för klassisk blogger eller beta (jag tror inte ens betans api gjorts tillgänglig än).

    SvaraRadera
  3. Så dumt. I varje fall om API:n är fördigutvecklad och ligger där och skräpar. Om inte så är det helt okej, men de borde ändå gett ut specsen för API:n när de gjorde betan offentlig.

    SvaraRadera

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.