14 oktober 2006

Fyra filmer och fina fåtöljer

I helgen fyller Filmstaden i Växjö 5 år. Det firar dom med ett gäng gamla filmer till bra pris. Jag dissar Sällskapsresan för jag känner mig inte särskilt intresserad, och Chaplinfilmerna Diktatorn & Moderna tider som jag visserligen älskar men redan har sett på bio här.

Däremot.

I går kväll såg jag Att angöra en brygga. Underbar. Var faktiskt lite osäker på om jag sett hela förr, men kände igen en hel del så antagligen. Fast länge sen och absolut inte på bio.

Tyvärr led kopian av mycket smuts och rispor (finns den inte restaurerad?), å andra sidan var filmen tillräckligt gammal och smal för att resten av (den fåtaliga) publiken skulle vara snälla. Så upplevelsen hamnar ändå i slutändan på plus. Härligt.

Ikväll blir det två Indiana Jones. Tyvärr inte den första, den gick väl inte att få dit av nån anledning - jag misstänker ingen illvilja från Filmstadens sida. Det ska i vilket fall bli kul att få se dom i biosalong efter alla dessa år. Det är liksom i det formatet dom verkligen hör hemma.

Och på söndag blir det Sju samurajer. Jag ska se till att vara ordentligt utsövd för dom timmarna i salongen.

Allt detta för 80 bagare. 20kr per film. Det är bra, mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.