20 oktober 2006

Fastball special

Året måste ha varit 1998. Möjligtvis 1999, om det tog tid för skivan att hitta sig hit, men det officiella amerikanska releaseåret verkar ha varit -98 så vi kör på det. Fastball släppte sin genombrottssingel, The Way, jag älskade, lånade skiva, blev besviken på resten. Det var inte dåligt, bara inte mycket alls. Då, ja.

Igår letade jag igenom en hög gamla grejer i jakten på något helt annat och snubblade över All the Pain Money Can Buy - som skivan heter - och när jag nu lyssnade igenom den för första gången på en 6-7 år förvånar det mig hur mycket jag tycker om den. Det här är ju faktiskt en riktigt bra platta. Vem hade trott det, liksom. Hallå!

Den har gått en del nu, här hemma och i mp3-spelaren, växer lite för varje gång.

Jag läste att Fastball planerar släppa en ny skiva nästa är. Måla mig nyfiken.

2 kommentarer:

  1. Fastball är riktigt bra! Har dem varit i Sverige? Kommer dem hit någongång? :/

    "The Way" är en av de bästa låtarna jag har hört överhuvudtaget! Jag kan berätta att jag för ett tag sen spelade låten för några bekanta i min ålder. Det verkade som att de aldrig hade hört den förut, men de gillade den!
    Någon månad sen när jag spelade upp den igen hade alla samma glada reaktion, antagligen för att de minns att de hört den förr och för att det är en störtskön låt med harmoni, m.m.
    Trots allt vet de inte så mycket om låten eller om artisten - MEN de minns låten och den harmoniska känsla man får av den!

    Ungefär så var det för mig... När jag var en liten grabb i 7-års åldern så hade jag ett minne av en musikvideo, till en låt jag fastnat för, där en kille åkte iväg på taket på en bil.

    Senare när jag växt upp och upptäckte "The Way" visade det sig att det var just den låten jag mindes...

    The Way sätter sig i minnena hos folk - stora som små ;)

    /Sebbe, en 18-åring estet från Uppland


    (synd att Driftstatus-bloggen är nere btw)

    SvaraRadera
  2. Tackar, hörru. Tanken var ju att nu blogg skulle hamna på nytt ställe, men... det har inte hänt för mycket än. Hoppsan!

    Jag vet inte om Fastball varit i Sverige, och det ser inte ut som om dom har något inplanert, hoppas kan man dock alltid. Dom släpper nu i vår (mycket möjligt den jag refererade till i inlägget, skivan ifråga har tydligen varit färdig och redo sen i somras), kanske kan det leda till lite internationellt turnérande.

    Din kommentar ledde till att jag lyssnat på Fastball själv ikväll för första gången på länge, tog mig igenom deras två senaste och en samling, allt fanns på Spotify. Mycket trevligt. Jag tackar.

    SvaraRadera

Vad det här är

Antagligen en blogg, en med lite längre texter, men utöver det vet jag inte så mycket mer, varken livslängd eller annat, det känns väldigt spännande.

För kortare, snabbare, blandade små saker finns en Vilsen Liten Robot.

Om mig

Mitt foto
Vårberg, Stockholm, Sweden
Småländsk lite vilsen stockholmare, för närvarande skyltmakande, 32-årig ostförespråkare, älskar text och bild i de flesta former. Har mycket skägg.

Bottenskrap





Play Ogg

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Sweden License.